ورود به پنل کاربری
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
پاسخگویی سریع با آیدی تلگرام: rezanajiomidvar@
به زودی با امکانات جدید در خدمت تمامی مشتریان عزیز هستیم(سایت در حال برروزرسانی و تغییر میباشد)
تمامي سرویس هاوخدمات اين سامانه،حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است . ثبت شده در ستاد ساماندهی .
روش های جذب مشتری
فرقی نمی‌کند که در چه حوزه‌ای از کسب و کار فعالیت می‌کنید، اگر مشتری نداشته باشید، کسب و کار شما در نهایت تعطیل خواهد شد.به همین خاطر بسیار اهمیت دارد که بتوانید بازار هدف مد نظرتان را تحت تاثیر قرار دهید که از شما خرید و بازهم به شما مراجعه کنند.با به کار بستن شش نکته زیر می‌توانید مشتری‌های جدیدی جذب کنید، مشتری‌هایی که ضامن بقای تجارت شما به حساب می‌آیند.

۱- موقعیت مکانی

یکی از مهم‌ترین نکات برای جذب مشتری، موقعیت مکانی کسب و کار شماست. در واقع اهمیت موقعیت مکانی بیشتر از آن چیزی است که بسیاری تصور می‌کنند.
منظور از موقعیت مکانی تنها این نیست که برای مثال در محله مناسبی قرار داشته باشید یا در خیابانی باشید که رونق قابل توجهی دارد، بلکه موقعیت مکانی یعنی این‌که در سوی صحیح خیابان قرار گرفته باشید یا مغازه بغلی شما باعث آسیب دیدن کسب و کارتان نشود. خودتان تاکنون چند بار شده که به خاطر محل نامناسب یک مغازه، از ورود به آن اجتناب کرده اید؟
شک نداشته باشید اگر کسب و کار خود را در محل مناسبی دایر نکنید، بسیاری از افراد مراجعه به شما را تحمل نخواهند کرد. در این صورت پیش از آن‌که خودتان خبر داشته باشید، از گردونه رقابت خارج شده‌اید.

۲- نخستین برخورد

«نخستین تاثیر، دیرپا‌ترین تاثیر نیز هست.» این اصطلاح نه تنها در مورد روابط شخصی، بلکه در مورد کسب و کار نیز صدق می‌کند.
اگر فردی وارد فروشگاهی شود که قیمت‌های آن بسیار بالا هستند، بوی بدی در آن به مشام می‌رسد و قفسه‌ها نیز با بد سلیقگی و در هم ریختگی چیده شده‌اند، احتمال این‌که فرد دوباره به فروشگاه بازگردد چقدر است؟
حتی اگر قیمت‌ها بسیار کاهش یابند، هوای مطبوعی در فروشگاه برقرار شود و قفسه‌ها نیز برق بزنند، بازهم بعید است که فرد بار دیگر وارد آن فروشگاه شود.

۳- قیمت‌ها

از نخستین روزی که بازار شکل گرفت، قیمت تعیین‌کننده‌ترین عامل در آن بود. شکی نیست که قصد شما از ایجاد یک کسب و کار، به دست آوردن سود است اما قیمتی که برای کالای خود تعیین می‌کنید نیز باید عادلانه باشد و هم‌چنین به شما امکان رقابت با دیگران را نیز بدهد. برخی اوقات باید به خاطر فروش بیشتر، از سود خود بکاهید. در هر صورت هرچه قدر هم که دیگر موارد تاثیرگذار باشند
اما در نهایت مشتری باید به شما پول بپردازد و بهایی که برای کالا پرداخته نیز در خاطرش خواهد ماند پس به قیمت منصفانه وفادار بمانید. هنگام تعیین قیمت حواس‌تان به رقبای‌تان نیز باشد.
هنگامی که کالایی را که شما می‌فروشید مشتری بتواند چند خیابان آن‌طرف‌تر با قیمت پایین‌تری بیابد، کسب و کار به روزهای ناخوشایند خود وارد شده است.

۴- در مورد آن‌چه می‌فروشید، آگاهی داشته باشید

این نکته‌ای بسیار حیاتی است که شما و کارمندان‌تان در مورد کالایی که به مشتری ارائه می‌کنید، اطلاعات کافی داشته باشید. هیچ چیز بدتر از این نیست که هنگام خرید کالایی از فروشنده سوالی بپرسید و او در پاسخ بگوید از شما بخواهد مدتی صبر کنید تا به جایی تلفن کند یا شخص دیگری را صدا بزند که اطلاعات بیشتری در مورد کالا داشته باشد.
شاید مشتری در چنین مواقعی ادب را رعایت کند و مغازه را ترک نکند، اما بعید است بازهم به آن مغازه مراجعه کند تا برای پرسش‌های دیگر خود مدت دیگری معطل شود.
به همین خاطر باید دقت کنید که کارمندان و فروشندگانی را که تازه استخدام شده‌اند در موقعیتی قرار ندهید که مجبور شوند به سوالات مشتری‌ها پاسخ دهند.

۵- دوستی

بارها شاهد مشتریانی بوده‌ایم که از برخورد بی‌ادبانه، گستاخانه یا بی‌حوصلی فروشنده شکایت کرده‌اند. ارتباط انسانی میان مشتری و فروشنده اهمیت بسیاری دارد و بخش قابل توجهی از این ارتباط نیز از طریق گفتار صورت می‌گیرد.
به همین خاطر به کارمندان‌تان بیاموزید که به مشتری لبخند بزنند، با او با مهربانی رفتار کنند و سعی کنند از ارتباط کلامی نهایت بهره را ببرند. بیشتر مشتری‌ها دوست دارند تا با فروشنده صحبت کنند و اطلاعات بیشتری به دست آورند. به خصوص مشتریانی که برای وقت‌گذارنی راهی خرید می‌شوند.
البته باید توجه داشت که صحبت‌کردن با مشتری و ارائه پیشنهادهای جدید به او باید به درستی صورت بگیرد تا مشتری احساس نکند که سعی دارید برای خرید، او را تحت فشار قرار دهید.

۶- تبلیغات

تقریبا در هر بازاری سطح رقابت به جایی رسیده که بدون تبلیغ، نمی‌توان جایی در بازار یافت. حتی شرکت‌های بسیار بزرگ نیز از تبلیغات غافل نمی‌شوند و البته کسب و کارهای کوچک معمولا نسبت به اهمیت تبلیغات آگاهی ندارند.
شاید لازم نباشد که برای معرفی کسب و کار کوچک‌تان در شبکه‌های تلویزیونی سراسری تبلیغ کنید اما سعی کنید در محله‌ای که در آن حضور دارید، خود را به مصرف‌کنندگان بشناسانید.
می‌توان از اقداماتی مانند فروش فوق‌العاده یا توزیع بن تخفیف به عنوان شیوه‌هایی مناسب برای معرفی کسب و کارهای کوچک نام برد.

آيا نياز به مشاوره داريد؟

با ما تماس بگيريد.

ساعات اداری

09370000580

مهندس ناجــی

تست پیامک