ورود به پنل کاربری
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
پاسخگویی سریع با آیدی تلگرام: rezanajiomidvar@
به زودی با امکانات جدید در خدمت تمامی مشتریان عزیز هستیم(سایت در حال برروزرسانی و تغییر میباشد)
تمامي سرویس هاوخدمات اين سامانه،حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است . ثبت شده در ستاد ساماندهی .
سوالات متداول
آیا برای استفاده از پیام کوتاه نیاز به نصب نرم افزار خاصی هست ؟

این سامانه کاملا تحت وب بوده و نیاز به نصب هیچ نرم افزاری روی سیستم عامل ندارد ، تنها نیاز به اینترنت و یک مرورگر به روز شده ( فایرفاکس ، اینترنت اکسپلورر ، اوپرا و… ) دارید.
در صورتی که مرورگر (Browser) شما قدیمی است آن را حتما به روز کنید.
مروگر پیشنهادی ما برای استفاده از این سامانه “فایرفاکس” می باشد که هم اکنون پرطرفدار ترین مرورگر جهان است.
آیا از طریق اینترنت Dial-Up (کارت اینترنت ) هم میتوانم از این سامانه استفاده کنم ؟

بله از طریق هر اینترنتی ، حتی GPRS (اینترنت از طریق سیم کارت تلفن همراه) میتوانید از این سامانه استفاده نمایید.
اگر سرعت اینترنت من پایین باشد تاثیری در ارسال پیامک خواهد داشت ؟

سرعت ارسال پیامک هیچ ارتباطی با سرعت اینترنت ندارد چرا که ارسال پیامک توسط سرور ما انجام خواهد شد .
سرعت ارسال پیامک از طریق پنل اس ام اس به چه صورت می باشد ؟

سرعت ارسال پیامک در پنل اس ام اس بسته به شرایط (ترافیک خطوط و صف مخابرات) بین ۳۰ تا ۵۰ پیامک در هر ثانیه می باشد. (۱۸۰۰ تا ۳۰۰۰ پیامک در دقیقه)
تفاوت این سامانه با GSM Modem چیست ؟

GSM Modem یک قطعه سخت افزاری است که با قرار دادن سیم کارت داخل آن به کمک یک نرم افزار میتواند از سیم کارت پیامک ارسال کند ، معایب این روش به شرح زیر است :
۱٫ در این روش سرعت بسیار پایین ( ۵ الی ۱۰ پیامک در دقیقه ) بوده که در مقایسه با خطوط مجازی این سامانه ۳۰۰ برابر کند تر است!
۲٫ به دلیل استفاده از سیم کارت در هنگام ارسال شماره موبایل به جای خطوط مجازی ۱۰۰۰ یا ۳۰۰۰ نمایش داده می شود .
۳٫ این روش نیاز به حضور قطعه فیزیکی برای ارسال دارد ، در صورتی که سامانه از هر نقطه جهان قابل دسترسی است .
۴٫ نرم افزار هایی که از این روش استفاده می کنند قابل به روز رسانی نیستند .
۵٫ امکانات این گونه نرم افزار ها بسیار کم بوده و حتی امکان استفاده از بانک شماره موبایل در آن وجود ندارد.
۶٫ عدم پشتیبانی آنلاین و غیر حضوری یکی دیگر از نواقص این روش می باشد .
این روش هیچ مزیتی نسبت به سامانه پیام کوتاه ندارد .
آیا علاوه بر اینترنت میتوان از اینترانت ملی جهت اتصال به سامانه استفاده نمود ؟

بله ، از آنجاییکه سرور ما در ایران و دیتاسنتر سروش میباشد امکان استفاده از سامانه به صورت “اینترانت ملی” امکان پذیر است
این امکان برای مدارس و موسساتی که از شبکه ملی استفاده میکنند بسیار کاربردی است.
برای استفاده از سامانه از طریق اینترانت کافیست از آیپی ۸۷٫۱۰۷٫۱۲۱٫۵۱ استفاده نمایید.
پس از ورود به سامانه مشاهده کردم که حسابم منفی است ، چه کاری باید انجام دهم ؟

در صورتی که حساب شما منفی است بدان معنی است هنوز هزینه پنل کاربری را پرداخت نکرده اید ، برای اینکار از طریق بخش شارژ حساب اقدام به شارژ نمایید ، هزینه پرداخت شده تا مثبت شدن حساب هزینه پنل کاربری است و پس از آن هر شارژی انجام شود، شارژ به حساب شما اضافه خواهد شد .
قصد شارژ کردن پنل را توسط شارژ الکترونیک دارم ولی هنگام کلیک بر روی گزینه پرداخت وارد درگاه بانک نمی شود !

این مشکل معمولا از سمت درگاه بانک می باشد ، امکان دارد این اتفاق در طول روز بارها پیش آید ، در صورت ادامه این مشکل از طریق کارت به کارت واریز را انجام داده و کد رهگیری را در بخش درج فیش واریزی ثبت نمایید.
چندین بار سعی کردم کپی کارت ملی و قبض را ارسال کنم ولی متاسفانه سیستم پیام حجم فایل میدهد!

سامانه به صورت خودکار فقط فایلهایی که حجم آنها کمتر از ۱۰۰ کیلوبایت باشد را قبول میکند ، درهنگام اسکن کردن رزولوشن را روی ۷۲ تنظیم کرده و قبل از بارگذاری طبق راهنمای موجود در بخش ارسال مدارک حجم تصویر را تا حد ممکن کاهش دهید.
بنده کپی کارت ملی را ارسال کردم ولی متاسفانه قبض موبایل یا تلفن ثابت به نام خودم ندارم ، تکلیف چیست ؟

در جریان باشید که قبض موبایل جهت احراز هویت شماست ، در صورتیکه قبض موبایل ندارید یا تلفن ثابت به نام خودتان نیست میتوانید سند موبایل یا اجاره نامه منزل را ارسال کنید ، همچنین میتوانید قبض یا سند موبایل یا تلفن ثابت پدر ، برادر یا خواهر خود را ارسال فرمایید.
برای شرکت ها و ادارات و موسسات چه مدارکی لازم است ؟

کپی کارت ملی نماینده شرکت که با پنل کار می کند به همراه کپی روزنامه رسمی ، آگهی تاسیس یا صفحه اول اساسنامه را ارسال فرمایید ، ارسال قبض تلفن ثابت برای این گونه ادارات نیز الزامیست.
در هنگام ورود به سامانه قادر به ذخیره نام کاربری و رمز عبور نیستم ، چرا گزینه ای برای به خاطر داشتن رمز وجود ندارد ؟

این امر به دلیل افزایش مسائل امنیتی قرار داده نشده است ، همانند سیستم های اینترنت بانک که قادر به ذخیره رمز نیستید.
آیا خط اختصاصی ارسال پیامک را میتوانم به دلخواه انتخاب کنم ؟ میتوانم چند خط اختصاصی در کنار هم داشته باشم؟

بله شما میتوانید علاوه بر شماره های موجود در پنل یک یا چند شماره دلخواه با پیش شماره مورد نظر خرید بفرمایید.
از لحاظ فنی شماره های ۱۰۰۰ قابلیت انتخاب کامل دارند یعنی شما میتوانید ۱۰ رقم بعد از شماره ۱۰۰۰ را به شکل ۱۰۰۰XXXXXXXXXX به صورت دلخواه انتخاب نمایید (مثلا شماره ۱۰۰۰۹۱۲۱۲۳۴۵۶۷) ، در مورد شماره های ۳۰۰۰ میتوانید ۶ رقم آخر را به دلخواه انتخاب نمایید ۳۰۰۰NNNNXXXXXX (مثلا ۳۰۰۰۴۶۵۷۳۳۲۲۱۱) که (NNNN (4657 سر شماره شرکت بوده و قابل انتخاب نیست .
آیا در بخش ارسال پیامک و ارسال منطقه و… شماره های تکراری به صورت خودکار حذف میگردد یا خیر؟

بله ، به صورت پیشفرض سامانه کلیه شماره های تکراری را حذف نموده و قبل از ارسال به شما اعلام میدارد که چند شماره صحیح و چند شماره تکراری در لیست وجود داشته است ، به عنوان مثال اگر شماره های شما به شکل زیر باشد :
۹۱۲۱۱۱۱۱۱۱
۹۱۲۲۲۲۲۲۲۲
۹۱۲۱۱۱۱۱۱۱
پنل اس ام اس به صورت خودکار فقط به شماره های ۹۱۲۱۱۱۱۱۱۱ و ۹۱۲۲۲۲۲۲۲۲ و برای یکبار ارسال انجام خواهد داد .
البته در بخش ارسال پیامک تنظیماتی وجود دارد که میتوان به شماره های تکراری هم ارسال کرد .

آیا دریافت پیامک نیز هزینه دارد؟

خیر دریافت پیامک برای همه مشتریان رایگان است.
آیا فعال سازی Delivery هزینه دارد ؟

خیر گزارش تحویل (Delivery) رایگان بوده و بصورت خودکار فعال می باشد.
حداقل شارژ اعتبار چقدر است ؟

هیچ محدودیت و حداقلی برای شارژ حساب وجود ندارد ، شما میتوانید به هر میزان پنل کاربری خود را شارژ نمایید.
آیا شارژی پیامک و اعتباری که در پنل وجود دارد محدودیت زمانی داشته و در صورت استفاده نکردن سوخت می شود ؟

خیر اعتبارریالی یا عددی موجود در پنل شما هیچ گاه سوخت نمی شود و در صورت تمدید پنل در سالهای آتی شارژ موجود نیز تمدید خواهد شد.
چرا پنل های شما به صورت سالیانه است ولی برخی شرکت ها به صورت مادام العمر یا دائمی ارائه می کنند ؟

۱٫ این سامانه بر خلاف بسیاری از سامانه های دیگر به صورت بومی توسط برنامه نویسان شرکت تولید شده به صورت هفتگی به روز میشود ، همچنین بخش های جدیدی به صورت رایگان به سامانه اضافه می گردد ، بخشی از هزینه سالیانه صرف به روز رسانی و تولید بخش های جدید می گردد .
۲٫ بخشی از این هزینه صرف ارتقاء سرور جهت ارائه خدمات بهتر خواهد شد چرا که با زیاد شدن کاربران و حجم پیامک های ارسالی سرور رفته رفته کند تر شده و نیاز به ارتقاء سخت افزاری و افزایش پهنای باند خواهد داشت .
۳٫ ارائه پنل به صورت مادام العمر یا دائمی یا عناوین مشابه برخلاف قرارداد مخابرات وصنف پیامک می باشد و هیچ شرکت معتبری از چنین روش هایی برای جذب مشتری استفاده نمی کند .
جهت شارژ حساب به شماره حساب های موجود در سایت واریز انجام دادم ولی هنوز پنل شارژ نشده است.

روش شارژ حساب در این نرم افزار به دو صورت می باشد : ۱- شارژ آنلاین ۲-واریز به حساب
برای شارژ آنلاین نیاز به کارت عابر بانک و فعال بودن کد دوم دارید ، پس از پرداخت توسط این روش سامانه به صورت خودکار شارژ می گردد.
در صورت واریز به حساب یا انتقال وجه توسط روش کارت به کارت شما می بایست وارد سامانه شده و پس از ورود به قسمت شارژ حساب بخش درج فیش واریزی را انتخاب فرمایید ، کارشناسان پس از چک کردن واریز شما آنرا تایید کرده و سامانه شارژ خواهد شد.
یک شماره استعلام کرده ام ، قیمت آن را هم اعلام کرده اید و سپس پرداخت کردم ولی هنوز ثبت نشده است!

استعلام و ثبت شماره به دلیل اینکه از طریق خود اپراتور انجام میگردد بسته به اوپرتور ۱۰۰۰ یا ۳۰۰۰ متفاوت می باشد ، معمولا خطوط ۳۰۰۰ و خطوط ۱۰۰۰ حدودا ۲۴ الی ۴۸ ساعت بعد ثبت و فعال می گردند ، بنابراین پس از پرداخت ممکن است تا ۴۸ ساعت ثبت شماره زمان نیاز داشته باشد ، همچنین در جریان باشید که پس از سفارش شماره هزینه ی خط از حساب شما کسر می گردد .
آیا هزینه پیامک های ارسال نشده باز میگردد ؟

پیامک های ارسال نشده را باید به دو گروه تقسیم کرد ، پیامک هایی که به هر نحوی ارسال نشده اند و پیامک هایی که ارسال شده اند ولی Deliver نشده اند .
مثلا اگر یک شماره موبایل غلط باشد یا برای مدت زیادی خاموش باشد ، یا از طرف مخابرات به درخواست خودش دریافت پیامکش مسدود شده باشد یا به دلیل قطعی مخابرات پیامک ارسال نشود ، هزینه باز خواهد گشت . ولی در مواردی هم ممکن است پیامک به مخابرات رسیده باشد ولی به دلیل عدم در دسترس بودن یا مشکلات آنتن های مخابراتی پیامک تحویل گوشی نشده باشد این هزینه از سمت مخابرات برگردانده نخواهد شد به تبع شرکت هم قادر به بازگشت چنین هزینه ای نخواهد بود.
از موبایل به یکی از شماره های پنل پیامک انجام دادم (مثلا ۱۰۰۰xxxx) ولی پیامی در پنل دریافت نمیشود.

بر روی هر پنل ممکن است چند شماره عمومی ( اشتراکی ) و یک یا چند شماره اختصاصی در اختیار شما قرار داده شده باشد ، باید دقت بفرمایید که فقط شماره های اختصاصی هستند که دریافت دارند .
در صورتی که هیچ یک از شماره های شما اختصاصی نیستند میتوانید یک یا چند شماره اختصاصی دلخواه جهت ارسال و دریافت خریداری نمایید.
من چند منشی پیامک تعریف کردم ولی با ارسال پیامک به سامانه همه منشی ها برای من ارسال می شود!

کار منشی پیامک این است که در صورتی که یک پیامک به سامانه ارسال شد عینا متنی که شما تعیین کرده اید بدون هیچ شرطی برای مخاطب ارسال گردد ، اگر میخواهید برای منشی شرط بگذارید یا آن را به گونه دلخواهی تنظیم کنید باید از بخش “تحلیل گر پیامک ” استفاده فرمایید.
من یک منشی پیامک ایجاد نموده ام، اما منشی عمل نمی کند، دلیل آن چه می تواند باشد؟

لطفا برای ایجاد منشی پیامک به موارد زیر دقت نمایید: ۱٫ بازه زمانی منشی پیامک را درست تنظیم نموده باشید ۲٫ شماره گیرنده و فرستنده ای که انتخاب می نمایید ارسال و دریافت داشته باشد ۳٫ متن پیامک ارسالی شما جزو کلمات فیلتر نباشد.
من میخواهم یک پیامک از طریق بخش ارسال انبوه ارسال کنم ولی خطای فیلتر داده میشود.

ایشان از طریق ارسال پیامک یک بار این ارسال را انجام میدهند ( دقت کنید که ارسال تست نزنند ) سپس هنگامی که با پیام فیلتر مواجه شدند روی دکمه فیلتر اشتباه کلیک نمایند تا ما پیامک را مورد بررسی و رفع فیلتر کنیم.
تفاوت شماره های عمومی و اختصاصی چیست ؟

خطوط عمومی خطوط معمولا رندی هستند که توسط ما از اوپراتور مربوطه خریداری شده و جهت رفاه حال کاربران به صورت امانی در سامانه قرار داده شده است ، از آنجایی که این خطوط به نام شرکت هستند و مسئولیت تمامی ارسال هایی که از این خطوط صورت میپذیرد مستقیما برعهده شرکت میباشد تمامی پیامک های ارسالی از این خطوط قبل از ارسال باید توسط ما تایید شوند ، بنابراین ما این خطوط را فقط در بخش ها ارسال منطقه ای ، ارسال انبوه و ارسال به کد پستی قرار دادیم چرا که این بخش ها توسط ما تایید میشوند .
آیا می توان خطوط عمومی را به خطوط اختصاصی تبدیل کرد ؟

خطوط عمومی ماهیتا عمومی نیستند ، بلکه یک شماره است که به صورت اختصاصی توسط ما خریداری شده و به چندین کاربر تخصیص داده شده و با این کار به اشتراک گذاشته شده است ، برای همین این شماره عمومی ( اشتراکی ) نامیده می شود.
من با خط عمومی یک ارسال منطقه ای ارسال کردم ولی تایید نشده و توضیح داده شده “با خط اختصاصی ارسال نمایید.

همانطور که توضیح داده بودیم مسئولیت کلیه ارسال ها از این خطوط بر عهده ما هست بنابراین هر پیامکی که احساس شود مشکلی برای این خطوط ایجاد کند از طرف ما تایید نخواهد شد ، به عنوان مثال : پیامک های پزشکی و درمانی ، تبلیغات لاغری ، تورهای خارج از کشور ، ارز ، سهام و وام های بانکی ، فروش قطعات زمین آپارتمان و املاک و…
من از بخش ارسال منطقه ای یک ارسال انجام دادم ولی وضعیت را به من “منتظر تایید” نمایش میدهد لطفا دلیل آنرا توضیح دهید.

تمامی ارسال هایی که از بخش ارسال منطقه ای-هدفمند انجام میشود ابتدا توسط تیم پشتیبانی تایید میشود بنابراین ممکن است تا چند دقیقه زمان ببرد تا تایید انجام شود.
بنده یک پزشک هستم و قصد ارسال پیامک تبلیغاتی در مورد حوزه کاری و تخصص خود را دارم ولی متاسفانه پیامک های بنده تایید نشده!

بنا به دستور مستقیم شرکت مخابرات کلیه پیامک های که در مورد حوزه پزشکی ، پیرا پزشکی و … باید توسط نظام پزشکی تایید شود ، بدین منظور پزشکان محترم با مراجعه به نظام پزشکی میتوانند به سادگی مجوز تبلیغات خود را درخواست نموده و برای ما ارسال کنند .
در صورت سفارش شماره جداگانه ، آیا هر سال می بایست نسبت به تمدید اقدام نمود و یا شماره دائمی است؟

قرارداد مخابرات برای ارائه شماره با تمامی اپراتور ها و شرکت ها به صورت سالیانه است ، ولی از آنجایی که چند سال پیاپی هست که بابت شماره ها هزینه ای دریافت نشده برخی شرکت ها به اشتباه شماره ها را دائمی اعلام می کنند !
در صورتی که مخابرات هزینه ای بابت شماره دریافت نماید کاربر نیز موظف است این هزینه را پرداخت کند در غیر اینصورت از کاربر نیز هیچ هزینه ای دریافت نخواهد شد.
آیا برای ارسال محدودیتی وجود دارد؟ به عنوان مثال محدودیت روزانه؟ یا محدودیت در هر بار ارسال ؟

خیر هیچ محدودیتی وجود ندارد ، این نرم افزار قادر است تا ۵ میلیون پیامک را در یکبار ارسال نماید و در این مورد کامل تست شده است.
برای ارسال های با تعداد بالا مثلا ۵۰۰۰۰ پیامک باید کار خاصی انجام شود ؟

خیر سامانه قادر است تعداد زیادی پیامک را در یک مرحله ارسال نماید ، با این حال پیشنهاد میشود برای ارسال های بیش از ۱۰۰۰ عدد از بخش ارسال انبوه اقدام به ارسال فرمایید.
چگونه می توان گزینه های غیر فعال در منو را فعال نمود؟ به عنوان مثال بخش زیر کاربران غیر فعال است؟

گزینه ها در نرم افزار بسته به سامانه ای که خریداری کردید فعال و یا غیر فعال می باشد ، در این خصوص میتوانید از بخش پشتیبانی درخواست خود را مبنی بر فعال سازی گزینه اعلام فرمایید.
در ارسال منطقه ای برخی مناطق شهر تهران موجود نمی باشد ، لطفا راهنمایی کنید.

اگر دیتابیس ارسال منطقه ای (هدفمند) برای برخی مناطق یا محله های استان تهران موجود نیست میتوانید از طریق ارسال به کد پستی عمل نمایید ، کافیست تا ۶ رقم منطقه خود را وارد کرده و به تعداد مورد نظر ارسال فرمایید .
در ارسال به کدپستی چطور میتوانم کدپستی منطقه مورد نظرم را پیداکنم؟

در بخش ارسال به کد پستی نقشه کد پستی تهران تا ۳ رقم موجود است ، همچنین از طریق سایت هایی مانند کتاب اول میتوانید کد پستی را جستجو نمایید.
لیست سیاه مخابراتی چیست ؟

مخابرات یک پیامک برای مشترکین ارسال کرد به مضمون عدم دریافت پیامک تبلیغاتی ، مشترکینی که به این پیامک جواب مثبت دادند دیگر از خطوط ۱۰۰۰ ، ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰ پیامک تبلیغاتی دریافت نخواهند کرد .
در خطوط ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ پس از ارسال پیامک به چنین مشترکینی نوع گزارش تحویل “نرسیده به مخابرات” و در خطوط ۳۰۰۰ گزارش مبنی بر “ارسال نشده” ارائه میگردد .
برای رفع این مورد مشترک کافیست از خطوط همراه اول عدد ۲ را به شماره ۸۹۹۹ ارسال نموده و برای خطوط ایرانسل عدد ۱ را به ۵۰۰۵ ارسال فرمایید
دقت نمایید که برخی از خطوط ۱۰۰۰ ، ۲۰۰۰ یا ۳۰۰۰ متعلق به شرکت ها و ادارات دولتی و مراکز حساس بوده (مثلا خودرو سازی ، بیمارستان ها ، وزارت خانه ها و..) ، این خطوط شامل لیست سیاه نمی شوند ، بنابراین دریافت پیامک از چنین خطوطی نشان دهنده دریافت پیامک تبلیغاتی از سایر خطوط نمی باشد .
شماره های ۱۰۰۰ ، ۲۰۰۰ ، ۳۰۰۰ و ۵۰۰۰ و خط ثابت چه تفاوتی با یکدیگر دارند ؟

تمامی پیش شماره های فوق از طرف مخابرات به اپراتور های مختلف تخصیص داده شده اند ، بنابراین تفاوت اول این خطوط در اپراتور ارائه کننده و سیاست های آنهاست.
در ذیل یک مقایسه کلی بین خطوط انجام میشود ، این مقایسه طی تجربه چند سال بدست آمده و هیچ جنبه تبلیغاتی ندارد :

خط
مزایا معایب
خط ثابت ۱- عدم وجود پیش شماره های ۱۰۰۰ ، ۲۰۰۰ یا ۳۰۰۰
۲- ارسال و دریافت پیامک روی خط ثابت
۳- عبور از لیست سیاه مخابراتی
۴-کیفیت بسیار بالای ارسال و ریزش بسیار کم
۵- تعرفه یکسان پیامک فارسی و لاتین و همراه اول و ایرانسل
۶– سرعت بالا در ارسال
۷–قابلیت دریافت گزارش تحویل به صورت دقیق پس از “به روز نمایی گزارش تحویل”
۱- هزینه پیامک بالا
۲-ارائه پیش شماره های سایر استانهای کشور با پیش شماره ۰۲۱۰۰۰

 

۱۰۰۰ ۱- سرعت بسیار بالا در ارسال
۲- قابلیت دریافت گزارش تحویل به صورت دقیق پس از “به روز نمایی گزاش تحویل”
۳- قابلیت انتخاب خط دلخواه پس از پیش شماره ۱۰۰۰
۴- تعرفه مناسب پیامک و خطوط
۵- بازگشت هزینه پیامک های نرسیده به مخابرت “پس از به روز رسانی گزارش تحویل”
۶- سفارش خط به صورت کاملا سیستماتیک
 
۱- ضریب ۱٫۲ برابر برای خطوط ایرانسل
۲- رنج وسیع لیست سیاه مخابراتی
۳- عدم ارسال به لیست سیاه مخابراتی
۲۰۰۰ ۱- کیفیت ارسال بسیار بالا
۲- سرعت ارسال مناسب
۳- بازگشت هزینه پیامک های نرسیده به گوشی و نرسیده به مخابرات “پس از به روز رسانی گزارش تحویل” بعد از ۴۸ ساعت
۴- عدم ارائه ضریب برای خطوط ایرانسل
۱- قیمت بالای خطوط اختصاصی
۲- عدم ارائه خطوط ۱۴ رقمی ، ۱۳ رقمی و ۱۱ رقمی
۳- واضح نبودن وضعیت شماره های رند و نیمه رند
۴- عدم ارسال به لیست سیاه مخابراتی
۳۰۰۰ ۱- سرعت بسیار بالا
۲- قابلیت دریافت گزارش تحویل به صورت دقیق پس از “به روز نمایی گزاش تحویل”
۳- قیمت مناسب خطوط ۱۴ ، ۱۲ و ۱۰ رقمی
۴- بازگشت هزینه پیامک های ارسال نشده “به صورت خودکار”
۵- ارائه رنج شماره ۱۰۰ تایی ۱۴ رقمی با قیمت بسیار مناسب
۶- یکسان بودن تعرفه رند و غیر رند خطوط
 
۱- عدم توانایی انتخاب ۴ رقم اول بعد از ۳۰۰۰ به دلخواه
باید حتما ابتدا از سرشماره های ۸ رقمی خطوط خریداری شوند
۲- قیمت بالا و محدود بودن خطوط ۸ رقمی
۳- عدم ارائه خطوط ۱۳ و ۱۱ رقمی
۴- عدم ارسال به لیست سیاه مخابراتی
 
۵۰۰۰ ۱- سرعت ارسال بالا
۲- تعرفه مناسب
۳- امکان ارسال به بانک تفکیک جنسیت پردیس همراه اول
۴-بازگشت اعتبار پیامک های ارسال نشده به لیست سیاه در لحظه ارسال

۱- رنج وسیع لیست سیاه مخابراتی
۲- عدم بازگشت هزینه پیامک های تحویل نشده
۳- بانک ضعیف، تفکیک سن و جنسیت همراه اول و عدم ارسال باکیفیت به این بانک
 
۲۰۰۰* ۱-کم بودن تعرفه ارسال پیامک
۲-ارسال با حجم بالا
۳- بازگشت هزینه پیامک های نرسیده به مخابرت “پس از به روز رسانی گزارش تحویل” SendBase پس از ۴۸ ساعت
 
۱- ارسال با تاخیر بالا (حتی بعد از ۴۸ ساعت)
۲- عدم ارسال به لیست سیاه مخابراتی
چگونه هزینه پیامک های ناموفق در پیامک های تکی و گروهی عودت داده می شود ؟

در خطوط ۱۰۰۰ و خط ثابت: پس از دریافت گزارش به صورت اتوماتیک هزینه پیامک های نرسیده به مخابرات عودت داده می شود و گزارش ها به صورت هفتگی حذف می شوند، بنابراین قبل از گذشت یک هفته دانلود گزارش ها را دریافت نمایید.
در خطوط ۳۰۰۰ : گزارش گیری باید حداکثر تا مدت ۲۴ ساعت انجام شود، در غیر اینصورت گزارش توسط اپراتور حذف می گردد.
در خطوط ۲۰۰۰ : چنانچه می خواهید هزینه پیامک های نرسیده در خطوط ۲۰۰۰ به صورت کامل به شما بازگردانده شود ۴۸ ساعت پس از ارسال عمل گزارش گیری را انجام دهید، تا هزینه تمامی پیامک ها به جز رسیده به گوشی عودت داده شود.
خط ۲۰۰۰۴۰۰ در سامانه اضافه شده است ، تفاوت این خط با سایر خطوط چیست ؟

۱٫ تعرفه خط ۲۰۰۰۴۰۰ از سایر خطوط پایین تر می باشد.
۲٫این خط کلا با تاخیر همراه بوده و برای ارسال های فوری و اطلاع رسانی مناسب نمیباشد.
۳٫این خط مانند سایر خطوط ۲۰۰۰ هزینه نرسیده به گوشی را باز نمیگرداند ، بلکه مانند خطوط ۱۰۰۰ فقط پیامک های نرسیده به مخابرات را مرجوع می نماید. (خط کاملا SEND Base میباشد)
۴٫گزارش گیری این خط حتما باید پس از ۴۸ ساعت انجام شود.
آیا از خطوط مجازی (خطوط مخصوص فکس و تلفن گویا) می توان پیامک ارسال کرد؟

– در حالت عادی این خطوط با تعرفه بین المللی فعال بوده وهمانند نام تجاری عمل می نماید( در صورت ارسال به خط همراه اول با شماره بین المللی ارسال می شود و در صورت ارسال به ایرانسل همان شماره خط مجازی در گوشی گیرنده نشان داده خواهد شد) .در صورت تمایل با پرداخت هزینه این خطوط مجازی بصورت خطوط ثابت فعال می گردند و امکان ارسال و دریافت نیز خواهند داشت و همانند خطوط ثابت عمل خواهند کرد،جهت دریافت اطلاعات بیشتر با واحد پشتیبانی در تماس باشید.
آیا تعرفه خط ۵۰۰۰ کاهش یافته است ؟

بله، خط ۵۰۰۰ با تعرفه پایین تر از خطوط ۱۰۰۰ و ۳۰۰۰ در سامانه قرار گرفته است، لطفا به نکات زیر نیز دقت فرمایید:
۱- پیامک های ارسال نشده به شماره های بلک لیست در لحظه ای ارسال عودت داده می شود .
۲٫این خطوط دارای سرعت بسیار بالایی در ارسال پیامک انبوه می باشد.
۳- با استفاده از این خطوط امکان ارسال به بانک تفکیک جنسیت پردیس همراه اول فراهم می باشد.
با خط ثابت یا اپراتور ۵۰۰۰ پیامک فلش ارسال می نمایم، اما ارسال نمی شود ؟

ارسال فلش روی خطوط ثابت و اپراتور ۵۰۰۰ غیرفعال می باشد.
ارسال از خطوط ثابت به چه صورت می باشد ؟

ارسال از خطوط ثابت برای هم میهنان تهرانی با پیش شماره ۰۲۱ و برای شهرستانها با پیش شماره ۲۱۰۰۰ می باشد ، کیفیت ارسال این خطوط بسیار بالا بوده و شامل لیست سیاه مخابراتی نیز نمی شوند
مدارک لازم جهت خرید خط ثابت :

۱٫ کپی و اصل قبض تلفن ثابت مورد نظر
۲٫ کپی کارت ملی مالک خط
۳٫ پر نمودن فرم خرید خط ثابت

برای اینکار از بخش پشتیبانی درخواست خط خود را ارسال نمایید ، فرم خرید خط را از آدرس http://farapayamak.com/files/021.pdf دانلود نموده و پس از تکمیل از بخش ارسال مدارک بارگذاری نمایید
کپی قبض تلفن (در صورتیکه مستاجر هستید اجاره نامه نیز مورد قبول می باشد) و کپی کارت ملی شما نیز باید از بخش ارسال مدارک ارسال شده باشد

آیا امکان ارسال پیامک با نام تجاری امکان پذیر است ؟

بله امکان ارسال پیامک با نام تجاری با شرایط زیر امکان پذیر است :
o ارسال پیامک با نام تجاری به اپراتور همراه اول امکان پذیر نمی باشد ( ایرانسل و تالیا امکان پذیر است )
o هزینه هر پیامک با نام تجاری حدودا ۵-۶ برابر یک پیامک فارسی عادی است.
o نام تجاری قابلیت دریافت پیامک ندارد.
o نام تجاری باید کمتر از ۱۰ کاراکتر و لاتین باشد.
o هزینه فعالسازی هر نام تجاری ۵۰ هزار تومان می باشد .( فعالسازی روی پنل های آسمان، عرشیا و پرنیان رایگان است )
o در حال حاضر ارسال پیامک فارسی از نام تجاری با اختلال مواجه می باشد.
o عدم قابلیت دریافت گزارش تحویل.
آیا امکان ارسال پیامک به سایر کشور ها وجود دارد ؟

بله امکان ارسال پیامک به سایر کشور ها از طریق ارسال بین المللی امکان پذیر می باشد ، هزینه پیامک های بین المللی نیز در حدود ۱۰ برابر هزینه پیامک فارسی عادی می باشد .
آیا فعال سازی نام تجاری یا شماره بین المللی هزینه دارد ؟

بله فعال سازی هر نام تجاری و شماره بین الملی هزینه دارد ، هر نام تجاری وهر خط بین المللی بدون امکان دریافت ۱۰۰ هزار تومان میباشد.
آیا خطوط بین المللی و نام تجاری قابلیت دریافت هم دارد ؟

نام تجاری دریافت ندارد .
خطوط بین المللی به دو صورت هستند
۱- خطوط واقعی ( که ارسال و دریافت دارند ) و با +۴۴ شروع می شوند و خطهای محدودی هستند که قابلیت استعلام دارند.
۲- خطوط مجازی به اینصورت است که هر عدد یا شماره دلخواهی میتواند باشد و دریافت هم ندارد مثلا ۱۰۰۰٫
واضح است که در گزینه اول کد کشور مشخص میشود و در گزینه دوم هیچ کدی وجود نخواهد داشت
معمولا گزینه دوم انتخاب میشود که هزینه آن ۱۰۰ هزار تومان است
گزینه اول با قیمت ۱۰۰ یورو ارائه می گردد ( یورو به قیمت روز )
در صورتی که قصد ارسال پیامک از طریق سایت خودم را داشته باشم به چه صورت باید عمل کنم ؟

این کار توسط وب سرویس قابل انجام است ، مستندات و نمونه کدهای به زبان های برنامه نویسی مختلف در بخش راهنما موجود می باشد.
یک نرم افزار داریم که میخواهیم از طریق آن پیامک ارسال کنیم ، آیا این امکان وجود دارد ؟

بله این امکان از طریق API های سامانه امکان پذیر است ، برای اطلاعات بیشتر به بخش راهنمای سامانه مراجعه نمایید .
در خصوص اینکه میخواهم پیام های دریافتی در پنل ، به سایت خودم انتقال پیدا کند و در دیتا بیس سایتم ذخیره شود.

برای اینکار کافیست وارد بخش تنظیمات > انتقال ترافیک شده و آدرس سایت خود را با پارامتر های مورد نظر تنظیم نمایید ، همچنین میتوانید از طریق متد GetMessages از طریق وب سرویس پیامک های دریافتی خود را دریافت نمایید .
حداکثر تعداد آرایه پیامک در یک مرتبه از وب سرویس چند عدد است؟

حداکثر تعداد آرایه در یک مرتبه ارسال از طریق وب سرویس ۱۰۰ عدد می باشد.
آیا امکان ارسال به صورت هوشمند در دفترچه تلفن وجود دارد ؟

بله , کافی است برای ارسال هوشمند از داخل دفترچه تلفن , از گزینه های پایین صفحه گزینه مربوط به ارسال هوشمند را انتخاب نمایید . در این بخش می توانید با توجه به فیلد های دفترچه تلفن یک ارسال هوشمند به یک گروه از مخاطبین خود انجام دهد .

آيا نياز به مشاوره داريد؟

با ما تماس بگيريد.

ساعات اداری

09370000580

مهندس ناجــی

تست پیامک